Jan 11, 2022

Kuidas teha konkurentidest paremaid otsuseid aastal 2022

Vahuveini klaas käes, avan oma silmad.


Piuh! Pauh!


Uus aasta on saabunud.


Taamal üle pimedusse uppunud metsade kärgatavad punased, sinised ja lillad valguse sähvakad.


2022, kell 00:00.


Seisame koos elukaaslasega meie Hiiumaa kodu terrassil keset pilkast pimedust, kõlarist mängib 40ndate prantsusmaa popmuusika ja soovime teineteisele ilusat uut aastat.

Pimedal ajal õues ollas kannan juba harjumusest oma peas üht eelmise aasta vajalikumat koduabilisest leiutist, pealampi (sel hetkel küll väljalülitatuna, sest terrassi valgustab laelamp). Tema sümboolne tähendus illustreerib tänase blogipostituse peamist ideed.


See, kes keset maailmamajanduses valitsevat ettearvamatust (pimedust), tormi ja kaost näeb kasvõi 10% selgemini kui konkurendid, omab märkimisväärset eelist.


Kuidas aga näha selgemini kui konkurendid ja teha seetõttu targemaid otsuseid?


Vana viis võitmiseks oli luua konkurentidest parem plaan.


Uus viis võitmiseks on luua konkurentidest kiirem ja efektiivsem intelligentsi süsteem.


Mida see tähendab?


Intelligentsi süsteem on see, kui kogu meeskond, eesotsas juhtidega, võtab eesmärgiks koguda ja omavahel reaalajas jagada võimalikult palju kriitilisi andmeid (ingl k “data”), et iga tiimiliige saaks tuginedes täpsele ja värskele infole teha parimaid otsuseid.


Aasta äriplaani, mille sa tegid jaanuari kuus, võid märtsis juba aknast välja visata, sest muutused toimuvad kiiremini kui kunagi varem ning need eeldused, millele oma plaani lõid, võivad kõigest väikese aja mööduses osutuda valeks.  


2020. aasta sündmused on selle puhul heaks näiteks. Ühel hetkel tabas maailmat pandeemia ning kõik muutus.


Mitmed plaanid, eriti need, mis on loodud suurte organisatsioonide poolt, on liialt üldistatud, vananevad kiirelt ning tekitavad frustratsiooni inimestes, kes peavad neid ellu viima.


Oluliselt efektiivsem on koordineerida oma meeskonna tööd reaalajas nii, et toetutakse iga liikme poolt kogutud detailsetele andmetele.


See loob tiimile võimalusi, et teha suuri läbimurdeid kiiremini.


Näiteks võin tuua ühe enda 2010. aasta avastuse, kui minu väljakutseks oli uute klientide leidmine.


Tol ajal oli minu hüpoteesiks, et kui jagada korterite postkastidesse uhkelt kujundatud reklaami asemel hoopis anonüümseid korteriotsingu sõnumiga lipikuid, siis tuleb sellest rohkem müügivihjeid.


Kui hüpoteesi testisin, sain teada, et see peab paika. Uute vihjete arv oli märkimisväärselt suurem.


Jagasin uusi teadmisi oma tiimiga ning üsna peatselt hakkasid pea kõik maaklerid sama taktikat kasutama.


See tõi meie firmale silmnähtavalt suure käibe kasvu.


Oleks juhtkond selle asemel meie maakleritele kindla plaani aasta alguses ette söötnud ja käskinud seda järgida (sh keelanud ära anonüümsete flaierite testimise), ei oleks sellist läbimurret tekkinud.


Data is the new gold. Andmed on uus kuld.


See on põhjus, miks nii paljudel veebisaitidel, mida külastad, pead andma nõusoleku küpsiste kasutamiseks.


See on ka põhjus, miks Harvard Business Review nimetas 21. sajandi kõige seksikamaks ametiks just andmeteadlase (data scientist).


Andmeteadlane on matemaatika- ja programmeerimisoskustega inimene, kes oskab meeletust kogusest andmetest luua täpseid iseõppivaid (machine learning) prognoosimudeleid.


Tipptasemel tulemustega turundus töötab vaid tänu reaalajas kogutud täpsetele andmetele.


Kuidas sa tead, millise sõnumiga reklaam Facebooki sponsitud reklaamidest kõige rohkem vihjeid toob, kui sa erinevaid lahendusi ei testi ja ei mõõda?


Kuidas sa tead, millisest kanalist su sõnum maksimaalselt kliente tooks, kui sa ei testi ja ei mõõda?


Kuidas viia ellu maaklerteenuse innovatsiooni, kui sa ei kogu pidevalt andmeid potentsiaalsete klientide eelistuste kohta?


Kuidas sa firmajuhina tead, kas äsja värvatud maaklerist saab sinu jaoks kasumlik investeering, kui sa ei ole loonud kasvõi mingisugustki andmetele tuginevat prognoosimudelit?


Mille alusel tegid sa selle aasta alguses otsuse, millele oma äri arendamisel keskenduda? Oli see sisetunne? Või faktidele ja mõõdetavatele andmetele tuginev järeldus?  


Kujuta ette, kui sul oleks maaklerina või juhina olemas kristallkuul, mis aitaks sul täpselt ennustada erinevate tegevuste tulemusi.


Sul tekiks võimalus säästa meeletus koguses aega ja raha, ning teha just neid tegevusi, mis toovad maksimaalse kasu.


Milliseid samme saab kinnisvarabüroo juht teha, et liikuda kogu tiimiga planeerimise süsteemilt intelligentsi süsteemile?


1. Koguge ja jagage nii palju andmeid kui võimalik


Planeerimise süsteemid hoiavad kriitilist infot ainult juhtkonna inimestele, kes selle pinnalt kogu meeskonnale plaane toodavad.


Intelligentsi süsteem töötab vastupidi. Informatsiooni jagatakse võimalikult kiiresti, detailselt ja reaalajas kõigiga, et igaüks saaks ise vastu võtta oma tööga seotud otsuseid. Kogu meeskond töötab nagu üks aju.


Aita inimestel mõista, et tihe uue info jagamine on kriitiline.

2. Jälgi hoolikalt, millised andmed tunduvad inimestele vajalikud

Pole põhjust liialt muretseda selle üle, kas need andmed on “ilusasti pakitud” või võimalikult lihtsasti arusaadavaks tehtud või et need jutustaks ühtset lugu.


Suurim väljakutse ei ole mitte andmete mõtestamine (inimesed tegelevad keerukate asjade mõtestamisega pidevalt), vaid sellel, kuidas teha andmed võimalikult täpseks ning eristada olulisi signaale mürast.


Seega ole informatsiooni täpsuse osas valvas. Jälgi, millise informatsiooni poole inimesed kalduvad, ning proovi aja jooksul suurendada just seesuguste andmete kogust, sügavust ja jagamise kiirust.


Maaklerid, juhid ja muud tiimiliikmed peavad iga päev vastu võtma otsuseid. Mida täpsematele ja asjakohastematele andmetele nad otsuste tegemisel toetuda saavad, seda suurem on tõenäosus, et tehakse õigeid otsuseid.


Õiged otsused toovad kaasa müügikäibe kiirema kasvu, aja ja raha säästmise (kasumi marginaali suurenemine), suurema töötajate rahulolu ja tugevama konkurentsieelise.


3. Ära koordineeri niivõrd inimeste tegevusi, kuivõrd andmete ja informatsiooni kättesaadavust inimestele


Peamine eeldus on siin see, et inimesed on nutikad, ning kui neil on õigel ajal olemas õige info, siis suudavad nad ise teha parimaid otsuseid, et kinnisvarabüroo äri edasi viia.


Informatsiooni pealt teeb parima otsuse just see inimene, kellele see informatsioon on kõige tähtsam.


Vana arusaam ütleb, et parim viis töötajale ootuste väljendamiseks on dikteerida, mida ta tegema peaks. Kui aga selline dikteerimine baseerub aegunud ja ebatäpsel infol, jääd konkurentsis kaotajaks.


Uus arusaam ütleb, et parim viis ootuste väljendamiseks on leida viis, kuidas inimesed saaksid selle ise välja mõelda. Et seda võimaldada, on vaja kõigi vahel jagada nii palju täpseid andmeid ja nii tihedalt kui võimalik.



Tänase postituse kokkuvõtteks: selle asemel, et luua maakleritele pikaajaline plaan ja neid seda järgima delegeerida, keskenduge kogu tiimiga kiirele ja pidevale värskete, detailsete ning asjakohaste andmete jagamisele, et iga liige saaks reaalajas ise vastu võtta parimaid otsuseid.


Tulles tagasi aastavahetuse esimeste momentideni minu Hiiumaa kodu terrassil…


Kui oleme kauge ilutulestiku ära kuulanud ja klaasid kokku kõlistanud, otsustame tagasi tuppa minna.


Enne aga on mul vaja veel kuurist küttepuid tuua, et järgmisel hommikul pliidi alla tuli teha.


Et näha pimedas kuhu astuda, otsustan sisse lülitada oma pealambi.



Loodan, et täna avastatud ideed inspireerisid sind.


Kui sa oled kinnisvarabüroo juht, kes soovib ligipääsu kriitilisele infole, mis aitaks:


  • võimalikult väikese ressursikuluga tõsta sinu maaklerite motivatsiooni ja produktiivsust,
  • meeskonna tootlikust ja jätkusuutlikkust prognoosida,
  • teada saada, mis on tiimi arendamisel just praegusel hetkel prioriteet,

  • vältida heade inimeste lahkumist firmast (ja sellega kaasnevat ressursikulu),


…siis tea, et pakun firmadele nõustamispaketti, mille raames:


  • tutvustan töötajate pühendumust kõige täpsemini kajastavaid mõõdikuid (mille on avastanud juhtimisteaduse eesrindel töötavad uuringuteagentuurid; uuringud näitavad, et töötajate pühendumusel ja ettevõtte produktiivsusel on kõige otsesem seos),

  • viime kogu tiimis läbi vastavad uuringud ning toome päevavalgele kõige olulisemad infokillud, mille pinnalt saavad juhid ja tiimiliikmed oma töös edasisi otsuseid teha,

  • aitan uusi avastusi mõtestada ning jagan õpitud teadmisi, kuidas oleks optimaalne kogutud infoga edasi toimetada.


Üks asi on teha otsuseid kõhutunde järgi, hoopis teine kogemus on teha otsuseid lähtudes selgelt mõõdetud andmetest.


Kui kord juba need mõõdikud kasutusele võtad, saad neid kasutada kogu edaspidise äritegevuse vältel.


Kogutud info ja teadmised aitavad sul tänases muutuvas maailmas näha konkurentidest oluliselt selgemini.


Kui tunned huvi, kirjuta mulle ja peame nõu.



Aitäh, et lugesid minu tänast postitust!

Kui sulle meeldib see, mida mu blogist teada saad, siis kindlasti liitu minu uudiskirja listiga, kus saad teavitusi uutest postitustest, ligipääsu eksklusiivsele sisule ning üllatuspakkumisi treeningutele, koolitustele ja innovatiivsetele enesearenguprogrammidele.

Aeg-ajalt valin oma uudiskirja listist välja ka maaklereid, kellele pakun tasuta personaaltreeningu sessiooni!


LIITU MINU UUDISKIRJAGA SIIN!

Seniks aga soovin sulle tarku otsuseid!

Südamlikult

Jüri Preobraženski

Kinnisvaramaaklerite koolitaja ja coach

Kasvata oma maakleri äri ja käivet kiiremini

Loe minu digiraamatut "3 saladust kuidas mitmekordistada tehingute arvu". Klikka nupule, lae raamat tasuta alla ja saa teada:

  • Millised on 3 kõige kriitilisemat probleemi, mille lahendamine kiirendab su edu märkimisväärselt
  • Milline on sinu maakleri karjääri kõige olulisem strateegiline otsus
  • Milliseid salarelvasid kasutavad tippmaaklerid uute klientide võitmiseks
  • Kuidas planeerida oma aega ja jõuda tegudeni
Lae digiraamat alla

Viimased postitused