Oct 13, 2021

Kuidas end sotsiaalmeedias paremini turundada


Oletame, et sa istud oma töölaua taga, läpakas nina ees lahti ja mõtled: “Mida võiks täna sotsiaalmeediasse postitada, et uusi kliendivihjeid genereerida?”


Sa oled mõnda aega sinna sisu juba teinud.


Kõik algas postitusega “Teatan, et olen nüüdsest kinnisvaramaakler. Kui sa tead kedagi, kes tahab oma kodu müüa, siis helista mulle!”


Kuna sul on sõbralistis ka teisi kinnisvaramaaklereid (mh kolleegid), siis tead, et kõige levinum on “Müüdud!” või “Üüritud!” sisuga postitused. Nende eesmärgiks on näidata oma tuttavatele, et sa ka päriselt oled mingeid tehinguid teinud.


Aga mis siis, kui iga nädal ei ole tehinguid? Ning oletame, et sa ei taha muutuda oma tuttavate jaoks liiga ühekülgseks "spämmijaks", kes muu sisuga sõnumeid toota ei oska. Selle asemel eelistad luua selliseid postitusi, mis inimestele meeldiks ja tekitaks neis emotsioone.


Ühtlasi on su eesmärgiks ka see, et su postitust näeks võimalikult palju inimesi. Mis kasu on sisu loomisest, kui su tuttavad isegi ei näe seda?


Lõppude lõpuks on ju kõige olulisemaks eesmärgiks see, et üha rohkem tuttavaid otsustaks oma kinnisvara küsimustega sinu poole pöörduda.


Kuidas siis ikkagi ennast sotsiaalmeedias paremini turundada?


Siin on sulle kaks ideed, kuidas luua sisu, mis jõuaks rohkemate inimesteni ning saaks inimestelt suuremat vastukaja.


1. Video


Lugesin hiljaaegu üht artiklit, mis kajastas prognoositavaid 2022. aasta populaarsemaid turundustrende.


Üha enam ja enam turundajaid, e-poode ja veebiärisid kasutab videosisu, et oma toodet ja teenust promoda.


Artiklis toodi välja näiteid, kuidas tavasisu videosisuga asendamine on aidanud äridel lausa 6 korda rohkem müüke teha.


Kui ma eile oma telefoniga Facebookis olin, sattusin sponsitud reklaami peale, mis motiveeris mind alla laadima reklaamitud äpi.


Samal ajal, kui seda tegin, proovisin olla äärmiselt teadlik, millist sisu ja teksti mu silmad kõige esimesena märkasid, ning mis tekitas minus uudishimu, et reklaam lõpuni vaadata.


See oli video, kus üks meesterahvas alustas inglise keeles juttu sõnadega: “Me elame maailmas, mis on informatsiooniga täielikult üleküllastunud. Tõeliselt kasuliku info leidmine on nagu nõela otsimine heinakuhjast.” Kuna olin mõned päevad varem oma mõtetes samale seisukohale jõudnud, siis jäin reklaami vaatama.


Kuna ma viibisin sel hetkel avalikus kohas, siis heli ei olnud piisavalt vali, et ma oleks seda lauset kuigi teraselt kõrvadega kuulnud, aga see, mis mind “konksu otsa sai”, olid subtiitrid videos. Mitte sponsitud reklaami ülal olev tekst!


Liikuv pilt tõmbab meie tähelepanu. See on alateadlik reaktsioon.


Ka loomad reageerivad koheselt sellele, kui nende vaateväljas miski liigub.


Videoga on võimalik oma sõnumit edasi anda selliselt, et vaatajal on lihtsam ja kiirem seda seedida.


See on ka põnevam.


Kui sa teed Facebooki videopostituse, siis levib see su tuttavate seas kordades paremini, kui tühipaljas foto või tekst. Siinkohal ei räägi ma Youtube-i lingi postitamisest, vaid otseselt Facebooki platvormile üles laetud video jagamisest. Selliselt on loodud Facebooki algorütmid.


Tean, et iseendast video filmimine ja postitamine on paljude jaoks kõige hirmsam asi maailmas. Mõni maakler teeb parema meelega külmi kõnesid otse omanikult müüjatele, kui hakkab end oma tuttavate jaoks filmima.


2020. aasta lõpus nõustasin üht maaklerit, kes oli alles oma karjääri alustanud. Ta soovis teha erilise postituse, mis jõuaks paljudeni ning mis aitaks tal tuua uusi kliendivihjeid.


Ta oli äsja osalenud mu koolitusel, kus rääkisin maakleritele videode jõust.


Aga tal oli hirm. Ta ei olnud end kunagi selliselt eksponeerinud. Võib öelda, et tegu oli eestlasliku tagasihoidlikkusega.


Mõni päev hiljem märkan Facebookist, et ta oli julguse kokku võtnud ja selle esimese kõige hirmsama sammu siiski ära teinud.


Ta istus oma kodus kamina kõrvale maha, pani kaamera filmima ja jutustas 10-minuti pikkuse loo teemal “Miks ma otsustasin hakata kinnisvaramaakleriks”.


Mulle väga meeldis tema teemapüstitus. Kes on lugenud Simon Sineki raamatut “Alusta Miksist”, need teavad, et inimesi ei huvita niivõrd palju MIDA sa teed, vaid MIKS sa seda teed. “Miks” küsimusele vastamine peegeldab sinu väärtushinnanguid ning loob konteksti, millega on kuulajal lihtsam samastuda.


See video levis Facebookis nagu kulutuli. Järgnevate nädalate jooksul tõi see talle sisse nii palju kliendivihjeid, et ta käis vähemalt seitsme erineva potentsiaalse kliendiga kohtumas.


Lumepall hakkas veerema ning tema karjäär sai hoo sisse.


Selline on sotsiaalmeediasse postitatud videode jõud.


2. Otseülekanne


Videodest veel tugevam sisutüüp on Facebooki või Instagrami live ehk otseülekanne.


Kui ükskõik, kes mu tutvusringkonnast paneb Facebookis otseülekande tööle samal ajal, kui ise platvormil viibin, saan ma sellest koheselt teavituse.


See on kõige lihtsamini ja kiiremini leviv sisutüüp.


Ning see on “sticky”, mis tähendab, et on palju suurem tõenäosus, et inimesed peatuvad ja tõepoolest hakkavad su otseülekannet vaatama.


Aga seda on kõige hirmsam ka realiseerida. Sest tegu on ikkagi otseülekandega. Sul ei ole võimalik hiljem mingeid apsakaid välja monteerida. Jah, sa saad otseülekande küll platvormilt eemaldada.


Täna on mu Facebooki sõprade seas sadu kinnisvaramaaklereid. Ma ootan huviga, millal kasvõi üks neist alustab oma esimest otseülekannet sõnumiga: “Tere, sõbrad! Viibin hetkel värskelt müüki tulnud võrratu siseviimistlusega eksklusiivse Tallinna Vanalinna 4-toalise korteri välisukse ees. Me oleme koos profifotograafiga hetkel siin, et pildistada objekt üles, ning mõtlesin, et kui ma juba siin olen, teeks ühe kiire otseülekande ja tutvustaks seda korterit teile kõigile. Nii et teeme aga ukse lahti ja lähme uudistama!”


Siiani ei ole minu silmad sellist asja näinud. Nii, et kui sa praegu seda loed, siis tea, et see on täiesti kasutamata potentsiaal.  


On ka veel üks meetod, kuidas Facebook live-le veel rohkem vaatajaid saada.


Nagu me teame, töötavad praegu kohalike omavalitsuste valimiste kandidaatide propaganda veskid täie auruga.


Kuna mina elan alates 2020. aastast Hiiumaal, siis jälgin põnevusega, kuidas siinsed erakondade esindajad ennast reklaamivad.


Eelmisel nädalal saatsin ühele omavalitsusse kandideerivale tuttavale Facebook messengeris tunnustavate sõnadega sõnumi, sest mees võttis julgelt ette sammu, mida täna kardavad pea kõik kinnisvaramaaklerid: ta lõi Facebookis ürituse (event), mille abil reklaamis juba mõned päevad ette, et otseülekanne on tulemas. See võimaldas mul läbi telefoni kõigest ühe klikiga omale üritus kalendrisse planeerida.


Kui otseülekanne peale hakkas, rääkis mees, mida ta viimaste aastate jooksul Hiiumaal on aidanud ära teha, mida plaanitakse teha, ning vastas inimeste küsimustele. Braavo!

(Käesoleva postituse kirjutamise ajast poolteist nädalat hiljem võitis ta kohalike omavalitsuste valimistel Hiiumaa ringkonnas top 1 koha pika puuga teiste ees.)


Nii et kui tahad oma otseülekanded ning enda objektide reklaamistrateegia “järgmisele tasemele” viia, siis üheks ideeks on peatselt saabuva otseülekande promo läbi Facebooki ürituse loomise.


Seda üritust on võimalik reklaamida sponsitud postitusena ning ürituse linki on võimalik lisada ka kinnisvaraportaalides oleva objekti lisainfo teksti. See on nagu virtuaalne kliendipäev, mis toimub otseülekandes.


Selline lähenemine eristab sind teistest kinnisvaramaakleritest ning näitab, et sina teed oma objektide reklaamimiseks midagi palju uuendusmeelsemat.


Ma olen 100% veendunud, et see jääb inimestele silma, ning toob maaklerile palju uusi müügivihjeid ja lepingulisi kliente.



——


Kokkuvõtteks:


Kui sa järgmine kord nüüd oma töölaua taga ja sülearvuti ekraani ees istud ning mõtled: “Kuidas ja mida sotsmeediasse postitada, et rohkemate südameteni jõuda?”…


…siis tea, et video ja otseülekande sisu aitavad sul jõuda rohkemate silmadeni ning luua inimlikku usaldust lihtsamini.


Kui tunned hirmu, et seda ette võtta… väga hea! See tähendab, et ka konkureerivad maaklerid tunnevad selle ees hirmu ning tegevusteni jõuavad vaid üksikud.


Selles äris võidavad julged.


——


Aitäh, et lugesid minu tänast postitust!

Kui sulle meeldib see, mida mu blogist teada saad, siis kindlasti liitu minu uudiskirja listiga, kus saad teavitusi uutest postitustest (varem kui teised maaklerid), ligipääsu eksklusiivsele sisule ning üllatuspakkumisi treeningutele, koolitustele ja innovatiivsetele enesearenguprogrammidele.

Aeg-ajalt valin oma uudiskirja listist välja ka maaklereid, kellele pakun tasuta personaaltreeningu sessiooni!


LIITU MINU UUDISKIRJAGA SIIN!

Seniks aga soovin sulle julgust, et kasutada videosid ja otseülekandeid oma sotsiaalmeedia turundamise plaanides!

Südamlikult

Jüri Preobraženski

Kinnisvaramaaklerite koolitaja ja coach


Kasvata oma maakleri äri ja käivet kiiremini

Loe minu digiraamatut "3 saladust kuidas mitmekordistada tehingute arvu". Klikka nupule, lae raamat tasuta alla ja saa teada:

  • Millised on 3 kõige kriitilisemat probleemi, mille lahendamine kiirendab su edu märkimisväärselt
  • Milline on sinu maakleri karjääri kõige olulisem strateegiline otsus
  • Milliseid salarelvasid kasutavad tippmaaklerid uute klientide võitmiseks
  • Kuidas planeerida oma aega ja jõuda tegudeni
Lae digiraamat alla

Viimased postitused