Sep 14, 2021

Kas tegelikult on üldse maaklerit vaja?

“Ma ei saa enam aru, miks on inimestel üldse maaklerit vaja.”


Nii ütles mulle ühel 2019. aasta aprillikuu pärastlõunal Merlin, kes oli mitu päeva otse omanikult müüjaid läbi helistanud.


Sel hetkel teadsin, et on käes murranguline hetk, sest ta oli kaotamas oma usku meie teenusesse.


Üks müüja teise järel sisendas talle: “Maakleri palkamine on mõttetu. Ma oskan ise kuulutust üles riputada ja korteri ust lahti teha. Parem säästan 5 000 eurot ja leian ise ostja.”


Kardsin, et kui ma kiiresti midagi ette ei võta, saab alguse mõtete ahel, mis lõpeb Merlini lahkumisega kinnisvarast.


Kui usk hääbub, tuleb asemele üha suurenev hirm, mis ütleb: “Ma teen mõttetut tööd, millest kellelegi kasu ei ole.”


Juhi ja treenerina oli mul vaja kiirelt midagi välja mõelda, et ta usk taastada.


Järgmise poole tunni jooksul sündis metoodika, mida olen maakleritega aastate jooksul ikka ja jälle kasutanud.


Kui sa tunned, et ka sinus on kahtlusi, kas klientidel tänapäeval üldse maaklerit vaja on, ning tunned, et koos usuga on langemas ka su töömotivatsioon…


…siis tee läbi järgnev kahesammuline harjutus.


See võtab aega kõigest 10 - 20 minutit, kuid sellel võib olla märkimisväärselt suur mõju sinu edaspidisele karjäärile.



USU TUGEVDAMISE HARJUTUS


Samm 1: “Millele ütleb klient “ei”, kui ta loobub minu teenusest?”


Võta paber ja pliiats ning pane kirja vähemalt kümme punkti, mis vastavad ülalolevale küsimusele.


Iga punkti all täpsusta, mis on kliendi jaoks kõige mustem võimalik lõpptulemus, mis juhtuda võib, kui ta nimetatud asjast loobub.


Samm 2: “Millistel klientidel on väga raske nendele asjadele “ei” öelda?”


Kirjuta üles vähemalt 3 kuni 4 varianti.



Kui me olime Merliniga selle harjutuse ära teinud, jätkas ta oma tööga.


Järgneva kolme kuu jooksul võttis ma müüki rohkem kui 30 uut objekti, millest ca 80% olid otse omanikult müüjate objektid (vahendustasuga 4%+km, kõik ainuesinduslepingud ja peaaegu kõik reaalsete hindadega).


Õppetund: Kui sa usud, et su töö teeb kellegi maailma oluliselt paremaks, on sul lihtsam seda müüa.


Usk oma teenusesse on järjepideva töötahte üks alustalasid.


Ja mis kõige tähtsam: usku on võimalik tugevdada.


Ka siis, kui otse omanikult müüja ütleb sulle: “Ma panin kuulutuse ise üles, leidsin omale päevaga ostja ja tegin tehingu ära. Säästsin 3000 eurot, mille muidu oleksin maksnud maaklerile. Mille kuradi pärast oleks ma pidanud maakleri võtma?”


Mul on tööpraktikast küll ja veel neid näiteid, kus omanik paneb oma kodu 100 000 euroga müüki, müüb nädalaga selle maha, ja uhkeldab, et säästis 3000 eurot maakleritasu, kuigi tegelikult oleks ta parema turunduse abil ning veidike pikema müügiperioodi jooksul leidnud omale ostja, kes oleks selle kodu eest maksnud 110 000 eurot. Ta ei säästa 3000 eurot maakleritasu, vaid ta kaotab 7 000 eurot raha, mida oleks saanud rohkem müügist kätte.


“Kumb on teie jaoks olulisem: kas see kui palju säästate maakleritasu või see, kui palju jääb teile müügist raha kätte?” on üks kuldseid küsimusi, mis paneb otse omanikult müüjad telefoni toru otsas oma seisukohti muutma.


“Kuidas te veendute, et need tegevused, mida praegu teete, toovad teile selle paksu rahakotiga ostja, kes on nõus maksma teistest rohkem?”


“Kuidas te veendute, et ta hoopis mõne konkureeriva objekti kasuks ei otsusta?”


2010. aastal pöördus minu poole üks meesterahvas, kes müüs oma 2-toalist korterit Lembitu tänaval Tallinna Kesklinnas.


Ta oli kõigepealt pannud ise kuulutuse. Seejärel lasknud kolmel maakleril oma kuulutuse kopeerida.


Hinnaks oli 1,5 miljonit krooni (siis oli veel käibel kroon, mitte euro).


Mitu kuud möödus ja ostjat ei leitud.


Kui olime käed löönud, korraldasin talle professionaalse turunduskampaania.


Muuhulgas tegime korterile ahvatlevama müügikuulutuse professionaalsete piltide ja emotsiooni tekitava tekstiga. Suunasime selle mitmetesse uutesse turunduskanalitesse (erinevad portaalid, maaklerite koostöövõrgustik, otsepakkumised firma kliendibaasile, sotsiaalmeedia turundus jne).


Kahe nädala jooksul õnnestus mul leida 2 ostjat, kes mõlemad tahtsid seda korterit.


Korraldasin nende vahel enampakkumise. Kui maksimaalne hind oli käes, sõlmisime ostjaga koheselt broneerimislepingu, et kindlustada tehing.


Leidsin hindaja, kes nägi korteris piisavalt väärtust ja tegi akti vajalikule summale, et vältida olukorda, kus akt tuleb kokkulepitust madalamale summale ja ostja pangast laenu ei saa.


Lõpuks saime korteri müüdud kõigest 3 nädalaga ning 1,8 miljoni krooniga.


Kui ta oleks minu teenusest loobunud, oleks ta kiirelt tehingusse jõudmiseks pidanud 1,5 miljonist hinda alla laskma.


Ta oleks kaotanud 300 000 kuni 400 000 krooni oma kodu müügiga, kui ta oleks öelnud mulle “ei”.


Maaklerfirma juhi üks olulisemaid ülesandeid on oma inimestele järjepidevalt meelde tuletada, miks me seda tööd teeme ja kuidas me kliendi maailma päästame.


Kui ta seda ei tee, siis ta riskib meeletu ressursikuluga, mis tekib, kui sats inimesi, kellesse on mitu kuud aega ja raha investeeritud, lahkuvad, sest nende usk maakleri vajalikkusesse on kadunud.


Lahkujate seas võib olla neid, kellel on olemas väga tugev talent, et seda tööd tipptasemel teha.


Uuringud näitavad, et Y-generatsiooni inimeste jaoks (sündinud vahemikus 1980 - 2000) on rahast olulisem just see, et nende töö loob kliendi jaoks paremat maailma.


Täna oleme jõudnud talendisõdade ajastusse, kus üha suuremat raha pakutakse igal pool, aga head tööjõudu napib.


Seega minu soovitus: tegelege selle usu tugevdamisega. Küsige klientidelt testimonialeid (soovituskirju) ja pange need seina peale üles. Rääkige koosolekutel edulugusid, kuidas päästsite kliendi millegi tähtsa kaotamisest. Pange need lood kirja ja jagage oma sotsiaalmeedias.


Ja kui pärast kõike seda keegi kuskil küsib sult: “Kas tegelikult on maaklerit vaja?”, siis ei teki sinus kahtlustki, et on.


Aitäh, et lugesid minu tänast postitust!

Kui sulle meeldib see, mida mu blogist teada saad, siis kindlasti liitu minu uudiskirja listiga, kus saad teavitusi uutest postitustest (varem kui teised maaklerid), ligipääsu eksklusiivsele sisule ning üllatuspakkumisi treeningutele, koolitustele ja innovatiivsetele enesearenguprogrammidele.

Aeg-ajalt valin oma uudiskirja listist välja ka maaklereid, kellele pakun tasuta personaaltreeningu sessiooni!


LIITU MINU UUDISKIRJAGA SIIN!

Seniks aga soovin sulle vankumatut usku, et su töö aitab luua paremat maailma!  

Südamlikult

Jüri Preobraženski

Kinnisvaramaaklerite koolitaja ja coach

Kasvata oma maakleri äri ja käivet kiiremini

Loe minu digiraamatut "3 saladust kuidas mitmekordistada tehingute arvu". Klikka nupule, lae raamat tasuta alla ja saa teada:

  • Millised on 3 kõige kriitilisemat probleemi, mille lahendamine kiirendab su edu märkimisväärselt
  • Milline on sinu maakleri karjääri kõige olulisem strateegiline otsus
  • Milliseid salarelvasid kasutavad tippmaaklerid uute klientide võitmiseks
  • Kuidas planeerida oma aega ja jõuda tegudeni
Lae digiraamat alla

Viimased postitused